Strategisk plan

Haugen skole har som mål å løfte elevenes grunnleggende ferdigheter. Vi skal gi elevene en god start på skolegangen sin, og satser på tidlig innsats
og begynneropplæringen. Skoleåret 2023-2024 startet vi å bruke Stenbråten modellen. Trygge voksne med høy kompetanse er vårt viktigste virkemiddel. Sammen skal vi være på jakt etter å forbedre vår praksis. I profesjonsfellesskapet vil vi stadig være på jakt etter de små tegnene på forbedring. Vi planlegger, gjennomfører og evaluerer undervisning sammen.

Gode leseferdigheter i alle fag er viktig. Vi har et høyt fokus på lesing, utvikling av leseferdigheter og arbeid med ord og begreper i alle fag.
Et godt læringsmiljø er en forutsetning for at barn skal utvikle seg. Vi skal styrke laget rundt elevene våre. Godt tilpasset undervisning og bruk av varierte opplæringsarenaer skal være med på å styrke dette. Særskilt sårbare barn skal ha gode læringsarenaer, der de blir møtt av voksne som heier på dem og legger til rette for at de skal lykkes.

Foresatte er en viktig støtte spiller for skolen, vi ønsker å legge til rette for aktiv deltakelse på foreldremøter og i FAU.

Fra skoleåret 2024-2025 har vi et fulltallig miljøteam, som jobber kontinuerlig med sosial veiledning av elevene og gi elevene tilbud om forebyggende, fellesskapende og alternative aktiviteter.

Fra høsten vil skolen delta i nettverket "Motivasjon for lesing 1-13".