Skolehelsetjenesten

Velkommen til helsesykepleiere på Haugen skole:

Helsesykepleier Grete Jensen er på skolen mandag-torsdag og noen fredager.
Tlf: 469 07 831,
E-post: grete.jensen@bsr.oslo.kommune.no

Helsesykepleier Kristine Grosvold er på skolen annenhver mandag (i ulik uke), tirsdag-torsdag og noen fredager.
Tlf: 457 36 428,
E-post: kristine.grosvold@bsr.oslo.kommune.no

Bydelspsykolog deltar på møte med skolen og helsesykepleier en gang i måneden og kan kontaktes via helsesykepleier

Skolelege Sadia Farooqi er på skolen tirsdager i like uker og kan kontaktes via helsesykepleier.

Ta kontakt ved behov for fysio- eller ergoterapeut.

Om skolehelsetjenesten

Alle skoler har skolehelsetjeneste med helsesykepleier, og flere skoler har også tilbud om lege, fysioterapeut, psykolog og ergoterapeut. Alle som arbeider i skolehelsetjenesten har taushetsplikt.

Skolehelsetjenesten er gratis og tilgjengelig for alle skolens elever. Vi oppfordrer også foresatte og lærere til å ta kontakt med oss. Vi har flere faste tilbud, og gir råd og veiledning til alle trinn.

Kontakt oss:

Du finner oss i skolens egne lokaler. Helsesykepleiers kontor er i underetasjen i A-bygget (ved siden av samlingssalen). Egen inngang er merket med «Helsetjeneste», evt kan hovedinngang A1 benyttes. Ring da på døren, gå ned trappen og rett frem så langt du kommer.

Du kan komme til helsesykepleier uten avtale for å snakke om det du ønsker, dersom vi er opptatt lager vi en avtale med deg.

Faste tilbud fra skolehelsetjenesten:

Grunnskolen

·      1. klasse: Skolestartsamtale med skolelege

·      2. klasse: Tilbud om vaksine mot difteri/stivkrampe/kikhoste/polio

·      3. klasse: Vekt- og høydemåling, med gruppeundervisning. Tema: mat og aktivitet.

·      5. klasse: Tilbud om samtale vedr. kvinnelig kjønnslemlestelse til jenter fra utsatte områder.

·      6. klasse: Tilbud om vaksine mot meslinger, kusma og røde hunder (MMR-vaksinen). Pubertetsundervisning i grupper.

·      7. klasse: Tilbud om vaksiner (2 doser) mot livmorhalskreft for jenter (HPV-vaksinen)

Informasjon fra skolehelsetjenesten