Foreldresamarbeid

Foresatte og barn

Foreldresamarbeid

Vi ønsker å ha en god dialog med dere foresatte og tar gjerne en uformell prat når dere henter og bringer barna. Dersom dere har behov for dialog rundt deres barn ønsker vi at dere tar kontakt med baseleder på trinnet.

Via appen Skolemelding sender vi ut informasjon til dere. Vi oppfordrer alle til å laste ned appen for lett tilgang. Ukeplan og fredagsbrev fra basen sendes på skolemeldingsappen hver fredag.

Informasjonsflyt

Alle beskjeder fra foresatte til Aktivitetsskolen skal sendes på e-post/skolemelding til trinnets baseleder eller via SMS til basetelefonen før kl. 12.00. Telefonnummeret finner dere under "Kontaktinformasjon og ansatte". Telefonen er ikke bemannet fra 12.00-15.00. I akutte tilfeller kan dere ringe kontoret som viderformidler beskjeden til oss.

Henting/Hjemsending

Når barna hentes, eller har avtale om å gå hjem selv, må de krysses ut hos den voksne som har basens krysseperm. Den krysseansvarlige har alltid på seg rosa vest og befinner seg ved hovedinngangen på trinnet.

Hvis du har en beskjed som gjelder hentesituasjonen må den sendes på tekstmelding til basetelefonen før kl. 12 den dagen det gjelder. Hvis det er faste avtaler om henting/hjemsending, skal det sendes på e-post til baseleder eller til basetelefonen.

Dersom det oppstår noe uforutsett i løpet av dagen som gjør at planene endres, kan dere kontakte den enkelte base på telefon. Svarer vi ikke kan dere sende en SMS og skrive hva det gjelder. Vi svarer så fort vi har ledig tid.

Foreldreavtalen

Vi har en streng policy på hvem som kan hente barna på Aktivitetsskolen. Det er kun foresatte som kan hente, med mindre annet er oppgitt i foreldreavtalen. For å være på den sikre siden på hvem som får hente barnet og evetuelle nye allergier krever vi ny og oppdatert foreldreavtale hvert år.